.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بسيجيان و وظيفه سنگين مراقبت از جریان اصولگرا
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز وحدت اصولگرايان که نقطه استراتژيک اين جريان است بايد تقويت شود و در اين راه اقشار گوناگون جامعه به ويژه بسيجيان، وظيفه‌اي سنگين بر عهده دارند.
بسيجيان و وظيفه سنگين مراقبت از جریان اصولگرا

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز وحدت اصولگرايان که نقطه استراتژيک اين جريان است بايد تقويت شود و در اين راه اقشار گوناگون جامعه به ويژه بسيجيان، وظيفه‌اي سنگين بر عهده دارند.

سردار سرلشکر پاسدار محمد علي جعفري، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و نيروي مقاومت بسيج که صبح امروز در همايش «دانشجو، انتخابات و مشارکت حداکثري» در دانشگاه تربيت معلم تهران سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب اظهار داشت: امروز پس از گذشت سال‌ها، مرزهاي سياسي در داخل کشور به هم ريخته و ما در هر مقطع، شاهد تغيير و تحولاتي بوده‌ايم. زماني گروه‌هايي با نام‌‌هاي چپ و راست، نيروهاي ارزشي و غير ارزشي وجود داشتند، اما امروز شاهد جريان کاملتري به نام اصولگرايي هستيم که شکل‌گيري اين جريان پس از 27 سال، انقلاب در انقلاب است.

وي افزود: امروز اقشار گوناگون جامعه به ويژه بسيجيان وظيفه‌اي سنگين بر عهده دارند و آن مراقبت کردن از اين جريان و از بين بردن ضعف‌هاي موجود در جبهه اصولگرايي است.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج خاطرنشان کرد: امروز پس از 27 سال جريان اصولگرايي در کشور زنده شده و در دو قطب حاکميت ما، يعني قوه مقننه و قوه مجريه قرار گرفته است که اين امر را بايد ارج نهيم و از آن حمايت کنيم.

به گفته وي، در دو قوه مجريه و مقننه، نيروهاي اصولگرايي هستند و در اين راستا، گام برمي‌دارند البته قوه قضائيه قوه‌اي جدا از اين دو قوه است، ولي اميدواريم اين قوه نيز اصولگرايي را دنبال کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، خطاب به دانشجويان بسيجي گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، بسيجي بايد در صحنه حضور داشته باشد و از اين روند حمايت کند، چرا که متأسفانه، آفت‌هايي در جريان اصولگرايي هست که بايد جلوي آنان گرفته شود.

جعفري گفت: متأسفانه، امروز در بحث مديريت و هماهنگي در بين مديران در جبهه اصولگرايي اختلاف‌نظرهايي به چشم مي‌خورد. البته اين امر طبيعي است و همان گونه كه حضرت امام خميني (ره) فرمودند، اين اختلاف نظرها از رحمت و نعمت است، اما با اين حال، خوشبختانه شاهد وحدت تشکيلاتي در جريان اصولگرايي هستيم که نتايج کار نيز مشخص است.

وي با بيان اين‌که آسيب‌هاي بسياري مقابل جريان اصولگرايي وجود دارد، گفت: اگر ما امروز به اين مشکلات بي‌توجهي کنيم، بايد مطمئن باشيم که به سادگي اهداف از دستمان خارج خواهد شد؛ بنابراين، بايد تلاش‌ها در اين راه و با اين نگاه که مشکلات را بايد مرتفع کرد، در صحنه حضور داشته باشيم و به فعاليت‌هاي خود ادامه دهيم که البته در اين راستا، بسيج مي‌تواند با رعايت زمينه‌هاي راهبردي آن، راه توسعه را هموار سازد.

فرمانده سپاه حضور حداکثري و اتحاد اصولگرايي را يکي ديگر از اصول مهم در جريان اصولگرا خواند و گفت: بسيجيان يک وظيفه فردي و يک وظيفه تشکيلاتي دارند که بايد اين دو را از هم جدا کرده و در اين مقطع حساس به وظايف خود عمل کنيم.

خوشبختانه امروز وحدت اصولگرايان که نقطه استراتژيک اين جريان است، بايد تقويت شود، چرا که امروز خطوط و مرزبندي‌ها نسبت به چند سال گذشته مشخص است، ولي با اين حال، مرز بندي‌هايي که جناح مقابل اصولگرايي دارد براي اقشارگوناگون مردم روشن نيست. پس بسيج که بخشي از جامعه است، بايد احساس تکليف کند و بداند که راه خود را چگونه بايد پشت سر نهد.

سرلشكر جعفري در بخش ديگري از سخنان خود، به برخي مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: اگر امروز ما در کشور مشکلي داريم، به باور بنده، ريشه در ضعف‌هاي علمي است، آن هم نه در علوم پزشکي بلکه در علوم انساني.

وي خاطر نشان کرد: اگر ما در نوع مديريت، اقتصاد، سياست داخلي و خارجي با مشکلاتي روبه‌رو هستيم، اينها ريشه به همين موضوع دارد؛ يعني اين‌که ما در علوم انساني عقبيم و از علوم انساني غربي‌ها که براي چهل سال پيش است، در مديريت خود استفاده مي‌کنيم و مديران آينده خود را بر پايه همين امر در دانشگاه‌ها تربيت مي‌کنيم.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج ادامه داد: امروز متأسفانه، در دانشگاه‌هاي ما علوم انساني که بر مبناي اسلامي و فرهنگ ايراني باشد، تدريس نمي‌شود. اهميت توليد علم در رشته‌هاي علوم انساني امروز در جامعه ما بسيار ضروري است و اگر مجموعه بسيج و مجموعه سازمان‌هاي گوناگون اين نهاد مردمي با اين نگاه تکليفي به اين موضوع بنگرند و زمينه‌هاي آن را فراهم کنند، قطعا مشکلات اساسي برطرف خواهد شد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، به رخدادهاي سال‌هاي اخير کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌هاي اخير، ما ديديم که ملت ايران نسبت به جريان و اهداف انقلاب از خود رويکرد خاصي را نشان داده است که صحنه انتخابات نيز يکي از اين موضوعات است. ملت ايران با حمايت همه جانبه خود از انقلاب اسلامي، باعث تحقير و شکست دشمن در داخل و خارج شده، ولي با اين حال بايد مراقب باشيم، چرا که مبارزه انقلابيون با ضدانقلابيون چه در داخل و خارج پايان نيافته، بلکه پيچيده‌تر نيز شده است.

فرمانده سپاه تأکيد کرد: امروز نياز است که طرفداران انقلاب اسلامي خود را به گونه‌اي ديگر براي دفاع از انقلاب آماده کنند.

وي در ادامه به فرمايش‌هاي رهبر معظم انقلاب درباره مجاهدت و توليد علم در کشور اشاره کرد و گفت: همان‌ گونه که رهبر معظم انقلاب تأکيد دارند، امروز انقلاب ما بيش از گذشته به توليد علم نياز دارد، چرا که توسعه کشور و آينده روشن انقلاب به وجود علوم پيشرفته بستگي دارد.

سرلشكر جعفري ادامه داد: امروز تهديد از مرزهاي ايران گذر كرده و مبارزه انقلابيون غير ايراني در جهان و منطقه براي دفاع از ايران، نشانگر اين است که شکست اسرائيل از حزب‌الله، پيامي براي انقلاب اسلامي داشت و آن اين‌که انقلاب ما جهاني شده و همان راهي که ملت ايران رفته است، ملت‌هاي ديگر جهان نيز ادامه مي‌دهند.

وي با طرح اين پرسش که وظيفه امروز ما در برابر انقلاب چيست، تصريح کرد: امروز ما بايد نگاه‌هاي راهبردي در انقلاب اسلامي داشته باشيم و با اين تفکر به آينده انقلاب نگاه کنيم، چرا که نيازمندي‌هاي امروز و آينده ما با يکديگر متفاوت است.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج يادآور شد: همان گونه كه مي‌بينيد، رهبر معظم انقلاب بارها در نشست‌‌هاي گوناگون به ويژه در جمع جوانان و دانشجويان، بر نهضت نرم‌افزاري و توليد علم تأکيد دارند. اين نياز انقلاب ما است و آن قشري که مي‌تواند اين نياز را برآورده کند، دانشجويان به ويژه دانشجويان بسيجي هستند. پس نخستين تکليفي که رهبري بر دوش شما نهاده‌اند، جهاد در صحنه‌هاي علمي است.

سرلشكر جعفري گفت: اگر امروز همه ما نام مقدس بسيج را همراه داريم، بايد بدانيم که تکليفمان چيست. بايد بدانيم انتظاري که نظام از ما دارد چيست و در آن راستا مجاهدت کنيم.

وي ادامه داد: بسيجي معنايي جز مجاهدت در راه خدا ندارد. حال اگر با اين نگاه به خود و نام مقدسي که يدک مي‌کشيم نگاه کنيم، چاره‌اي جز پاسخگويي به نيازهاي آينده انقلاب نداريم. البته اين امر سخت است، ولي بايد با نگاهي جهادي با اين موضوع برخورد کنيم تا نيازهاي انقلاب برطرف شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همچنين با اشاره به گذشت سي سال از پيروزي انقلاب اسلامي گفت: امروز پس از سي سال شاهديم که به لطف پروردگار و مجاهدت انقلابيون و ملت ايران اسلامي اين انقلاب همچنان در مسير اوليه خود پرقدرت و با عظمت و با اقتدار در حال حرکت است. اين انقلاب، يکي از پديده‌هاي انقلابي بي‌نظير جهان است که در تاريخ بشريت وجود دارد و به راه خود ادامه مي‌دهد.

سرلشكر جعفري ادامه داد: انقلاب اسلامي در سال‌هاي اخير، حوادث گوناگوني را پشت سر گذاشته و با تأمل آن امروز به مقطعي رسيده است که در جهان، نام انقلاب اسلامي و ايران محور گفت‌وگوهاست.

فرمانده نيروي مقاومت بسيج تأکيد کرد: ما بايد امروز خود را براي آينده‌اي سخت‌تر و نيز در راستاي تأمين نيازهاي آينده انقلاب آماده کنيم، چرا که بسياري، چه در داخل و چه در خارج، مخالف انقلاب اسلامي ما هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

شهروند ساروی 21 بهمن 1386
با عرض سلام و احترام به همشهریان ساروی
گرایش روزافزون طرفداران آقایان روزبهی ؛ سلیم بهرامی ؛ عشوری ؛ حسین زادگان ؛ روحی ؛ یوسف نژاد ؛ شجاعی ؛ صباغی ؛ دکتر علوی و ..... و خانمهای کاندیدا به آقای جعفرقربانپور کاندیدای فرهنگی شهرستان ساری ؛ کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم و مسئول دفتر نماینده ساری با توجه به شرایط ایجاد شده در آرایش انتخاباتی سار ی و سابقه درخشان علمی ؛ تخصصی ؛ فرهنگی و ورزشی ایشان که می تواند بعنوان یک همکار متخصص امور مجلس در کنار هریک از کاندیداهای برادر و خواهر دیگر با تفاهم و همدلی خاطره همکاری آقایان روزبهی و سلیم بهرامی نمایندگان دوره ششم را تکرار نماید و بدور از تنش و درگیری با دیگر نماینده برای رفاه و آبادی شهر و روستاهای ساری تلاش نمایند . با تشکر - شهروند ساروی
جعفر قربانپور 26 بهمن 1386
با سلام و احترام به همکاران محترم فرهنگی و معلمین عزیز
حضور حماسی فرهنگیان محترم در عرصه پیروزی انقلاب ؛ دفاع مقدس ؛ سازندگی کشور ؛ توسعه علم و ایمان ؛ همکاری همیشگی در برگزاری همه انتخابات های گذشته بیانگر قداست ؛ رسالت و عشق معلمین شریف به میهن عزیز اسلامی بوده است . در کنار این رسالت الهی معلمان ؛ ارتقاء سطح علمی ؛ کرامت و منزلت اجتماعی ؛ اجرای نظام هماهنگ پرداخت حقوق و ... نیز جزء برنامه های همه کاندیداهای مجلس و ریاست جمهوری مطرح شده است . نقش تعیین کننده فرهنگیان در انتخابات عامل گرایش کاندیداهای غیر معلم برای اخذ رای بنفع خویش بوده است و انتظار فرهنگیان اجرای وعده های این کاندیداها .... یکی از راههای قانونی و موثر برای فرهنگیان مشارکت همه جانبه برای کسب اکثریت کرسیهای مجلس هشتم و اجرای طرحها ی توسعه آموزش و پرورش بدست نمایندگان فرهنگی است . فرهنگیانی که دیگران را به مجلسهای گذشته فرستادند قطعا با انسجام انتخاباتی قادر به انتخاب اکثریت نمایندگان فرهنگی مجلس هشتم نیز خواهند بود و حتی در آینده نیز می توانند کاندیدای ریاست جمهوری نیز باشند (شهید رجایی) . جالب است بدانیم همه کاندیداهای غیر معلم در زمان انتخابات ستاد جذب آراء فرهنگیان تشکیل می دهند . امیدوارم کاندیداهای محترم فرهنگی استان مازندران و شهرستان ساری در این دوره انتخابات مجلس هشتم حضوری فرهنگی و باهمت همکارانشان موفق باشند . - با تشکر - جعفر قربانپور فرهنگی شهرستان ساری و کارشناس ارشد امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوره ششم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.485 seconds.